Priorita 2: Ekonomika a zaměstnanost

Specifický cíl: Vytvořit nová pracovní místa

Specifický cíl: Zlepšit podmínky pro uplatnitelnost absolventů a zvýšit provázanost škol a podnikatelů

Specifický cíl: Zvýšit využití stávajících ploch pro podnikání a vymezit a připravit nové plochy pro podnikání

Specifický cíl: Zvýšit konkurenceschopnost a využívání inovací a nových technologií u podnikatelských subjektů v regionu

Specifický cíl: Zvýšení konkurenceschopnosti podniků v odvětví zemědělství

Specifický cíl: Zvýšit úroveň spolupráce mezi podniky v regionu

Operační cíl: Zvýšit úroveň kvalitativní a kvantitativní úroveň výroby v podnicích

Opatření: Rozvoj mikropodniků, malých a středních podniků.

Aktivity:

  • Podpora zakládání a rozvoje mikropodniků, malých a středních podniků (výstavba, rekonstrukce a vybavení výroben a provozoven služeb).
  • Výstavba, rekonstrukce a vybavení řemeslných výroben a provozoven služeb.
  • Vzdělávacích aktivity v nových směrech podnikání na venkově nebo ve využití původních, tradičních nebo historických technik a technologií v podnikání.
  • Podpora zakládání a provozu chráněných dílen a sociálních podniků.
  • Podpora modernizace a inovací v rostlinné a v živočišné výrobě (investice do hmotného majetku).
  • Podpora vytváření absolventských praxí a míst v návaznosti na absolvování škol.

Operační cíl: Zvýšit diverzifikaci činností zemědělských subjektů

Opatření: Diverzifikace zemědělské činnosti

Aktivity:

  • Nákup strojního vybavení pro diverzifikaci činností zemědělských subjektů.
  • Nová výstavba nebo rekonstrukce budov pro diverzifikaci činnosti zemědělských subjektů.
  • Rozvoj agroturistiky (modernizace nebo nová výstavba objektů, pořízení vybavení).

Operační cíl: Zlepšit marketing a prodej regionálních produktů Moravského krasu

Opatření: Podpora regionálních produktů, výrobků a služeb Moravského krasu

Aktivity:

  • Výstavba, rekonstrukce a vybavení výroben a podpora zpracování místních produktů.
  • Zřizování a vybavení prodejen místních produktů a místních výrobků.
  • Propagace, inzerce a reklama místních produktů, výrobců a služeb na regionální úrovni včetně účasti na prezentačních akcích a jejich pořádání (výstavy, ochutnávky, semináře).
  • Zřizování a vybavení drobných zpracoven produktů (pálenice, moštárny, sušárny ovoce, sušárny hub, výrobny povidel, džemů apod.).
  • Vzdělávání v oblasti místní produkce, marketingu zpracování produkce a sítě, předávání znalostí a zkušeností v odvětví.
  • Podpora síťování klíčových aktérů a budování povědomí o místních a regionálních produktech
  • Otevřené dny na farmách, exkurze na farmy, prodej místních produktů poblíž komunikací a turistických tras, budování ukázkových ,,showroom‘‘, mobilní prodejny.
  • Kurzy vaření, akce s gastronomickou tématikou
  • Podpora zpracování a prodeje lesních plodů a hub
  • Prodej ze dvora, jarmarky a trhy
  • Podnikové prodejny, regionální prodejní řetězce a tržnice
  • Podpora regionálního značení a certifikace místních výrobků a služeb
  • Prezentace nabídky výrobků a služeb ze zájmového území na regionálních, národních a mezinárodních veletrzích a výstavách

Operační cíl: Zvýšit podíl zpracování dřevní hmoty v regionu

Opatření: Lesnické provozovny a technika

Aktivity:

  • Investice do lesnické techniky
  • Investice do dřevozpracujících podniků
  • Rozvoj zpracování a distribuce v místě vytěženého dřeva
  • Hmotné a marketingové investice k využití odpadního dřeva po těžbě k energetickému využití

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code

Moravský kras jinak- strategie komunitně vedeného rozvoje území 59 obcí.