- Moravský kras je přední turistickou destinací v ČR a zároveň jádrovým územím MASMK. Jen málo turistických lokalit v České republice nabízí tak unikátní spojení historických, kulturních a technických památek s množstvím přírodních zajímavostí jako právě toto území.
- Řada turistických cílů na území MASMK teprve „čeká na své objevení“ a zůstává ve stínu hlavních atraktivit.
- Území MASMK má potenciál pro různorodé formy cestovního ruchu, včetně unikátních (skálolezení, speleoturistika). Výhodami regionu jsou dostupnost různorodých turistických atraktivit, dobrá dopravní dostupnost a blízkost krajského města.
- Klesá návštěvnost jeskyní, klesá délka pobytu návštěvníků, kolísá počet návštěvníků.
- Nedostatečné využití potenciálu kulturního cestovního ruchu, včetně doplňkových služeb, který by vhodně doplnil současné hlavní atraktivity regionu.
- Nevyužitý potenciál sportovních aktivit cestovního ruchu (skalní lezení, cykloturistika, běžecké lyžování) a pro rozvoj cestovního ruchu mimo hlavní sezónu.
- Nedostatečná spolupráce a koordinace rozvoje kulturního cestovního ruchu, nedostatečná propagace turistických cílů širšího regionu.
- Jednotlivé subjekty působící v oblasti cestovního ruchu v Moravském krasu podnikají samy. Chybí vzájemná spolupráci v oblasti destinačního managementu, zejména mezi velkými poskytovateli služeb cestovního ruchu.
- Prezentace ve spolupráci s ostatními subjekty veřejného sektoru majícími v náplni činnost v oblasti cestovního ruchu (Centrála cestovního ruchu ČR, OHK) prozatím nefunguje.
- Cestovní ruch by mohl být jedním z nosných pilířů rozvoje ekonomiky regionu.
Moravský kras jinak- strategie komunitně vedeného rozvoje území 59 obcí.