- Řada turistických cílů na území MASMK teprve „čeká na své objevení“ a zůstává ve stínu hlavních atraktivit.
- Klesá návštěvnost jeskyní, klesá délka pobytu návštěvníků, kolísá počet návštěvníků.
- Nedostatečné využití potenciálu kulturního cestovního ruchu, včetně doplňkových služeb, který by vhodně doplnil současné hlavní atraktivity regionu.
- Nevyužitý potenciál sportovních aktivit cestovního ruchu (skalní lezení, cykloturistika, běžecké lyžování) a pro
- rozvoj cestovního ruchu mimo hlavní sezónu.
- Nedostatečná spolupráce a koordinace rozvoje kulturního cestovního ruchu, nedostatečná propagace turistických cílů širšího regionu.
- Jednotlivé subjekty působící v oblasti cestovního ruchu v Moravském krasu podnikají samy. Chybí vzájemná spolupráci v oblasti destinačního managementu, zejména mezi velkými poskytovateli služeb cestovního ruchu.
- Prezentace ve spolupráci s ostatními subjekty veřejného sektoru majícími v náplni činnost v oblasti cestovního ruchu (Centrála cestovního ruchu ČR, OHK) prozatím nefunguje.
- rozvoj destinace je limitován právními restrikcemi a omezeními (chráněné území různých kategorií)
- koordinace regionu v podobě destinačního managementu
- slabá spolupráce podnikatelských subjektů a institucí, absence produktově orientovaného přístupu
- v rámci Jihomoravského kraje region Moravský kras méně propagován na úkor vinařských oblastí (Znojemska, Lednicko-Valtického areálu, atd.), Brna, atd.
- Fixace turistů na specifický cíl Macocha a Punkevní jeskyně
- Nevyrovnaná úroveň gastronomických služeb
- Vysoký podíl jednodenní turistiky
- Křížení frekventovaných silnic a cyklotras (Adamov, Jedovnice, pod Blanskem k Novému hradu, atd.)
- Nedostatečná cizojazyčná marketingová propagace a nabídka
- Nízká úroveň znalostí personálu o regionu a jeho možnostech a nízká jazyková vybavenost personálu
- Nízký počet oficiálně certifikovaných zařízení
- Omezená nabídka služeb v podvečerních hodinách s výjimkou Blanska
- Nedostatek turistického vyžití v případě špatného počasí
- Chybějící cílová propagace a informovanost (produkty cestovního ruchu) zaměřená na cílové skupiny
- Chybí jednotná image regionu (logo, společná prezentace)
- sezonnost turistiky, malá nabídka zimních aktivit (musí se využít nabídky indoor aktivit)
- Kolísající kvalita vody rybníka Olšovec v obci Jedovnice jako největší vodní plochy na území regionu
- nedostatek lokalit pro rekreaci u vody
- špatné podmínky pro rozvoj zimní turistiky
- rekreace je vázaná jen na letní sezónu
- část území ovlivňuje těžba v lesích
- převaha rekreace chatové a zahrádkářské
Moravský kras jinak- strategie komunitně vedeného rozvoje území 59 obcí.