- upadající zájem obyvatel o spolkovou činnost a dění v obci
- nevyužitý historický potenciál k prezentaci místních tradic
- Společné vnímání chráněných území jako oblastí bez možnosti rozvoje, s mnoha omezeními a restriktivními opatřeními
- Nízká úroveň spolupráce a kooperace mezi zainteresovanými subjekty v sektoru cestovního ruchu
- Nevyhovující struktura ubytovacích zařízení v regionu (chybí zejména *** hotely), naopak využití stávajících kapacit je nízké
- Nedostatečné marketingové využití nabídky řady kulturních, historických a architektonických památek, nedostatek kvalitních ucelených turistických produktů, které by dokázaly návštěvníky zdržet v území několik dní
- Nedostatečná programová nabídka využívající kulturního, historického a přírodního dědictví k tvorbě produktů CR (integrované nabídky pobytů s programem)
- Chátrající památky
- Slabé vědomí sounáležitosti obyvatel s kulturním a historickým dědictvím (blízkost Brna…)
- Slabé povědomí o hodnotách přírodně cenných oblastí (veřejnost, samosprávy)
Moravský kras jinak- strategie komunitně vedeného rozvoje území 59 obcí.